Більшість власників середнього і дрібного бізнесу бояться конкуренції з великими гравцями.
І тут їм на допомогу приходить розташування на маркетплейсах. Це відмінний шанс збільшити потенційну аудиторію, отримати ще одне вигiдне джерело трафіку і можливих покупців. Так, за оцінкою Data Insight, з 2019 по 2024 рік зростання інтернет-торгівлі складе 33,2% — обсяг продажів товарів в онлайні виросте з 1,7 до 7,2 трлн.
Що таке маркетплейс
Маркетплейс — це онлайн-вітрина, яка виконує зв’язок між покупцем і продавцем. Напрямки діяльності різні, ключові — торгівля, послуги, інформація.
Серед великих маркетплейсов можна відзначити zhovta.info, Ozon, Wildberries, Booking, Беру, Lamoda, Яндекс.Магазін, Goods.ru, Price.ru, Profi.ru, Kwork. До маркетплейсам і агрегаторами можна віднести і дошки оголошень (наприклад, Авито), які дійсно дають можливість фрілансерам і компаніям продавати послуги і товари.
Варіанти партнерства з маркетплейсамі
Комісія
- За продажу — постійний відсоток з закритих угод.
- За фулфілмент — справжнє обслуговування клієнта від замовлення до доставки.
- Оплата за клік — незалежно від результату.
- Плюси розміщення на маркетплейсах
- Наявність великого трафіку
- Чим розкручених майданчик, тим більше у неї унікальних відвідувачів. Малому та середньому бізнесу забезпечити такий трафік нереально — необхідні великі бюджети, сили і час.
Не потрібен свій сайт
Для молодих компаній це зручно. Для створення і розкручування сайта піде час, а на маркетплейсе продажу можуть стартувати після підписання документів і розміщення товару на ресурсі і — якщо потрібно — на складі майданчика.
Сильний менеджмент
Постачальникам не треба вкладатися в розкрутку, тому що цим займаються маркетплейси за допомогою різних інструментів і каналів просування.
Широкі технічні можливості
Над проектом працюють великі команди фахівців, які можуть виконувати непрості рішення.
Широка географія потенційної аудиторії
Продавці можуть налаштувати потік замовлень на велику аудиторію: великі агрегатори і маркетплейси мають сильну логістичну систему і склади в великих містах і країнах.
Фулфілмент
Відзначимо, що представляє собою комплекс послуг з моменту оформлення замовлення і до отримання покупки. Постачальник тільки передає товар майданчику і потім отримує за нього гроші.
Як залучити додатковий трафік на маркетплейси
Великі торгові марки женуть трафік на Wildberries, Ozon і інші маркетплейси, застосовуючи рекламні канали просування. Однак тут головне не забути врахувати, чи є відповідний пункт-дозвіл в договорі з маркетплейсом. Якщо з цим все в порядку, таке залучення трафіку дасть можливість підняти конверсію.
Застосовувати клієнтську базу. Можна провести акцію не так на своєму сайті, а на маркетплейсах.